ČSN EN ISO 9001:2009 (QMS)
Normativní základ:
· ČSN EN ISO 9001 Systémy managementu kvality – Požadavky.
Určeno pro:
Systém environmentálního managementu dle požadavků normy ISO 9001 je určen všem organizacím bez ohledu na obor činnosti nebo velikost, které chtějí neustále zlepšovat svůj své procesy, přístup k zákazníkovi a jeho spokojenosti.
Přínosy:
· Konkurenční výhoda (zlepšení image – zákazníci vás vnímají jako nejlepšího partnera, marketingový nástroj pro zpřístupnění trhů bez certifikátu ISO 9001 nedostupných).
· Redukce neshodných produktů.
· Úspora nákladů (vyloučení penále, snížení nákladů na reklamace, nižší náklady na vícepráce a nižší organizační náklady).
· Zpřehlednění a zjednodušení struktury dokumentace.
· Zvýšená ochrana dat a informací.
· Lepší interní komunikace.
· Vyšší spokojenost zákazníků.
· Soulad s legislativními předpisy.
Etapy zavedení - postup spolupráce:
1. Vstupní analýza QMS (Posouzení a dokumentování výchozího stavu, upřesnění dalšího postupu).
2. Úvodní seminář o zavádění ISO 9001 QMS (Pro vedení společnosti jako součást prezentace výsledků vstupní analýzy).
3. Poradenská činnost procesu vytváření QMS a zpracovávání dokumentace (Formulování a realizace vlastní politiky a cílů kvality, dokumentace hlavních, řídících a podpůrných procesů).
4. Kurz interních auditorů (Příprava na provádění interních auditů QMS).
5. Průběžné poradenství v procesu implementace ISO 9001 (Prověřování stavu zavádění QMS v praxi, konzultace při odstraňování nedostatků, atd.).
6. Účast na vstupním předcertifikačním auditu pro certifikační řízení (Prověření celkového stavu QMS a posouzení jeho certifikovatelnosti v plánovaném termínu).
7. Účast na certifikačním auditu (Včetně pomoc při odstraňování zjištěných odchylek).
8. Následné služby (Interní audity, účast na dohledových a recertifikačních auditech, legislativní audity, komunikace s kontrolními orgány, atd.).